"မိဘက သားသမီးကိုဆဲတာ ဖ႐ုသဝါစာ ျဖစ္သလား ကိုေလး"
"ဘာျဖစ္လို႔ေမးတာလဲ ညီမေလးရဲ႕"
"ဒီလိုေလ ကိုေလးရဲ႕၊ ဖ႐ုသဝါစာဆိုတာ ဒုစ႐ိုက္ (၁၀) ပါးထဲမွာ တစ္ပါးအပါအဝင္ ျဖစ္ေနတယ္ေလ၊ ဒုစ႐ိုက္ (၁၀) ပါးကို က်ဴးလြန္တဲ့သူဟာ အပါယ္ က်တယ္မဟုတ္လား၊ မိဘေတြက သားသမီးကို ဆဲတဲ့အခါ ဖ႐ုသဝါစာျဖစ္ရင္ မိဘေတြ အကုန္လံုး အပါယ္ က်ကုန္ေတာ့မွာေပါ့"
"ငါ့ညီမကေတာ့ ၾကံၾကံဖန္ဖန္ ေတြးၿပီး ၾကံၾကံဖန္ဖန္ ေမးတတ္တယ္၊ ေအးေပါ့.....ေမးမယ္ ဆိုလည္း ေမးစရာပဲ၊ ထားပါေတာ့ေလ၊ ခုနက ညီမေလးေမးတဲ့ ဒုစ႐ိုက္ (၁၀) ပါးကို အရင္ေရျပပါဦး"
"ဟာ ..... ကိုေလးကလည္း ဒုစ႐ိုက္(၁၀)ပါး သိၿပီးသားပါ"
"သိၿပီးသားမေျပာနဲ႔၊ လက္ေတြ႕ အေကာင္အထည္ ေဖာ္ျပပါ"
"ကိုေလးဟာ သက္သက္ အထင္ေသးတာပဲ ကဲ ... ေရျပမယ္ ....
ကိုယ္၌အျဖစ္မ်ားေသာ ကာယကံ(၃)ပါး
၁။ ပါဏာတိပါတ
၂။ အဒိႏၷာဒါန
၃။ ကာေမသုမိစာၦစာရ
ႏႈတ္၌အျဖစ္မ်ားေသာ ဝစီကံ(၄)ပါး
၄။ မုသာဝါဒ
၅။ ပိသုဏဝါစာ
၆။ ဖ႐ုသဝါစာ
၇။ သမၹပၸလာပ
ကိုယ္ႏွင့္ ႏႈတ္မပါဘဲ စိတ္၌သာ အျဖစ္မ်ားေသာ မေနာကံ(၃)ပါး
၈။ အဘိဇၥ်ာ
၉။ ဗ်ာပါဒ
၁၀။ မိစာၦဒိ႒ိ ေပါင္း (၁၀) ပါးေပါ့"
"ေအး ..... ဟုတ္ၿပီ၊ အဲဒီ ဒုစ႐ိုက္(၁၀)ပါးကို အကုသလကမၼပထ(၁၀)ပါးလို႔ ေခၚတယ္။ (အကုသလကမၼ-အကုသိုလ္ကံ၊ ပထ-အပါယ္ေရာက္ေၾကာင္းလမ္း) အပါယ္သို႔ ေရာက္ေၾကာင္း မေကာင္းေသာလမ္းျဖစ္ေသာ အကုသိုလ္မ်ားလို႔ အဓိပၸါယ္ ရတယ္။
အဲဒီ(၁၀)ပါးထဲက တစ္ပါးပါးကို က်ဴးလြန္ရင္ အပါယ္က် ေရာက္ရတယ္၊ က်ဴးလြန္လို႔ အပါယ္က် ေရာက္ရတဲ့ သာဓက ဝတၳဳေတြလည္း အမ်ားႀကီး ရွိတယ္"
"ဟုတ္ကဲ့ ကိုေလး"
"ဖ႐ုသဝါစာရဲ႕ အနက္က ၾကမ္းတမ္းေသာ စကားပဲ၊ အ႒ကထာမွာ ဖြင့္ထားတာက လႊသြားကို ကိုင္တြယ္တဲ့အခါ ၾကမ္းတမ္းေသာ အေတြ႕ကို ထိေတြ႕ ရသလို ႐ုန္႔ရင္းၾကမ္းတမ္းစြာ ဆဲဆိုလိုက္တဲ့အတြက္ ၾကားရသူ တစ္ဖက္သားအဖို႔ နားမခံသာ ႏွလံုးမသာ ရွိလွေအာင္ အခံရခက္တဲ့ စကားမ်ိဳးတဲ့၊ ဖ႐ုသဝါစာ ျဖစ္ဖို႔ အဂၤါ(၃)ပါး ရွိတယ္၊ ဘာေတြလဲဆိုေတာ့ ...
၁။ စိတ္ဆိုးျခင္း
၂။ ဆဲေရးအပ္သူ (အဆဲခံရသူ)
၃။ ဆဲေရးျခင္းတို႔ျဖစ္တယ္၊ အဲဒီ အဂၤါ(၃)ပါးနဲ႔ ညီညြတ္မွ ဖ႐ုသဝါစာလို႔ ေခၚဆိုႏိုင္တယ္၊ ၾကမ္းတမ္းေသာ စကားလို႔ဆိုတဲ့ေနရာမွာ ေစတနာသာ အဓိက လိုရင္းပဲ ညီမေလးရဲ႕၊ ေစတနာမွာလည္း ေဒါသနဲ႔ ယွဥ္တဲ့ ေစတနာျဖစ္တဲ့အတြက္ ဖ႐ုသဝါစာဟာ ေဒါသကို အေျခခံၿပီး ျဖစ္ရတတ္တယ္လို႔ ဆိုထားတယ္။ ၾကမ္းတမ္းတဲ့ စကားတိုင္းကို ဖ႐ုသဝါစာလို႔ မဆိုႏိုင္သလို စကားသံမွာ ၾကားရသူ တစ္ဖက္သား အဖုိ႔ ႏူးညံ့တယ္လို႔ ယူဆရေပမယ့္၊ ဖ႐ုသဝါစာ ျဖစ္ေနတတ္တယ္၊ အဲဒီအေၾကာင္းကို အ႒သာလိနီ အ႒ကထာနဲ႔ သီလကၡန္အ႒ကထာ ဖ႐ုသဝါစာ အဖြင့္မွာ သာဓကဝတၳဳေတြနဲ႔ ဆံုးျဖတ္ျပထားတာ စိတ္ဝင္စားဖို႔ေကာင္းတယ္"
"ဆက္ပါအံုး ကိုေလးရဲ႕"
"ကဲ ဆက္တာေပါ့၊ စကားၾကမ္းတမ္းေပမယ့္ ဖ႐ုသဝါစာမျဖစ္တဲ့ ဝတၳဳေလးကို အရင္ေျပာျပမယ္"
"ဟုတ္ကဲ့"
"တစ္ခါက သူငယ္ေလးတစ္ေယာက္ဟာ ေတာထဲသြားဖို႔ ဟန္ျပင္တယ္၊ အဲဒီမွာ မိခင္ျဖစ္သူက မသြားဖို႔ အတန္တန္ ေတာင္းပန္တယ္၊ ဒါေပမဲ့ သားျဖစ္သူ သူငယ္က မိခင္ရဲ႕စကားကို ဂ႐ုမစိုက္ဘူး၊ ေတာကို သြားဖို႔ပဲ ျပင္ဆင္ေနတယ္၊ ဒီအခါမွာ မိခင္က သားကို ေတာထဲမသြားေစလိုတဲ့အတြက္ 'နင့္ကို ကြ်ဲ႐ိုင္းမႀကီး လုိက္ခတ္ပါေစ'လို႔ ဆဲေရး ႀကိမ္းေမာင္း လိုက္တယ္၊ မိခင္က ဘယ္ေလာက္ပဲ ဆဲေရးႀကိမ္းေမာင္းႀကိမ္းေမာင္း နာခံမႈ မရွိဘူး၊ ေတာထဲကိုပဲ ထြက္သြားတယ္၊ အံ့ၾသစရာပဲ ေတာထဲေရာက္ေတာ့ ေမွ်ာ္လင့္မထားဘဲ ကြ်ဲ႐ိုင္းမႀကီးက မိခင္ဆဲေရးလိုက္တဲ့အတိုင္း သူငယ္ကို လိုက္ခတ္ပါေလေရာ။ အဲဒီအခါက်ေတာ့မွ သူငယ္က မိခင္ရဲ႕ စကားကို မနာယူမိတဲ့အတြက္ ေနာင္တရမိေတာ့တယ္။ ဒီေတာ့ သားငယ္က ဘာမွ မစဥ္းစားမေနေတာ့ဘူး။ သစၥာဆိုလိုက္တယ္၊ 'မိခင္သည္ ငါ့ကို ေတာသို႔မသြားေစလိုသည့္အတြက္ စိတ္ဆိုး၍ ေျပာမိေသာစကားသာ ျဖစ္၏။ ငါ့ကို ကြ်ဲ႐ိုင္းမသည္ ငါ၏ေနာက္သို႔ မလိုက္ေစသတည္း' အဲဒီလို သစၥာဆိုတဲ့စကား ဆံုးတာနဲ႔ ကြ်ဲ႐ိုင္းမဟာ ေရာက္တဲ့ေနရာမွာပဲ ရပ္ၿပီး ေရွ႕ဆက္မတိုးေတာ့ဘူး၊ တိုင္မွာ ခ်ည္ထားတဲ့အတိုင္း ၿငိမ္ေနေတာ့တာပဲ၊ ဒီလိုနဲ႔ အဲဒီသူငယ္ အသက္ခ်မ္းသာရာ ရသြားတာေပါ့။
အဲဒီဝတၳဳကိုၾကည့္ မိခင္ရဲ႕စကားက သိပ္ၾကမ္းတမ္းေနတယ္၊ ဒါေပမဲ့ သားငယ္အေပၚမွာ ကြ်ဲ႐ိုင္းမ ခတ္ေစလိုတဲ့ေစတနာ မပါဘူး၊ သားငယ္ေတာကို မသြားေစလိုလို႔ လတ္တေလာေျပာလိုက္ရတဲ့ စကားျဖစ္တယ္၊ အ႒ကထာမွာ မိခင္ရဲ႕အတြင္းစိတ္ ႏူးညံ့ေနတဲ့အတြက္ ဖ႐ုသဝါစာ မျဖစ္ဘူးလို႔ ဆံုျဖတ္ထားတယ္။ ဆရာသမားေတြ တပည့္ကိုေငါက္တဲ့ ဆဲတဲ့အခါ ေတာ္ေစ တတ္ေစလိုလို႔ ဆဲတာ ေငါက္တာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ဖ႐ုသဝါစာ မျဖစ္ဘူး။
အထက္က ေျပာခဲ့တာက စကားၾကမ္းတမ္းေပမယ့္၊ ဖ႐ုသဝါစာ မျဖစ္ပံုကို ေျပာျပတာ၊ ေနာက္စကား ႏူးညံ့ေနေပမယ့္ ဖ႐ုသဝါစာ ျဖစ္ပံုကို ဆက္ျပ ထားေသးတယ္"
"ဖ႐ုသဝါစာ ျဖစ္ပံုကို ဆက္ပါဦး ကိုေလး"
"လူတစ္ေယာက္ဟာ ရာဇဝတ္မႈတစ္ခုကို က်ဴးလြန္တယ္၊ အဲဒီေတာ့ ဘုရင္က ရာဇဝတ္သားကို သတ္ပစ္ဖို႔ အလိုရွိတယ္၊ ဒါေပမဲ့ အမိန္႔ခ်တဲ့ ေနရာ က်ေတာ့ မ်က္ႏွာ ျပံဳးျပံဳးရႊင္ရႊင္နဲ႔ 'ဤရာဇဝတ္သားကို ခ်မ္းသာစြာ သိပ္ထားလိုက္ၾက' လို႔ အမိန္႔ခ်လိုက္တယ္၊ တကယ္ေတာ့ ဒါေသမိန္႔ခ်လိုက္တာပဲ၊ ဒါကိုေဘးက ဝန္ႀကီးေတြ၊ အမတ္ေတြကလည္း သိတယ္၊ အဲဒါကိုၾကည့္ ဘုရင္ေျပာလိုက္တဲ့စကားက ၾကားရသူ တစ္ဖက္သားအဖို႔ နားခ်မ္းသာစရာပဲ၊ အတြင္းစိတ္ ေစတနာကေတာ့ အလြန္ ၾကမ္းၾကဳတ္ေနတဲ့အတြက္ ဖ႐ုသဝါစျဖစ္ေၾကာင္း ဆံုးျဖတ္ျပထားတယ္"
"ဒါဆို ဖ႐ုသဝါစာမွာ ေစတနာက အဓိက လိုရင္းေပါ့ေနာ္ ကိုေလး"
"ဟုတ္တယ္ ေစတနာက အဓိကလိုရင္းပဲ၊ ဖ႐ုသဝါစာ အဆံုအျဖတ္နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ဆက္ျပ ထားေသးတယ္။"
"ဆက္ပါဦး .... ကိုေလး"
"အဆဲခံရတဲ့သူဟာ သီလ သမာဓိ ပညာစတဲ့ ဂုဏ္မရွိရင္ သိပ္အျပစ္မႀကီးပါဘူးတဲ့၊ သီလ၊ သမာဓိ၊ ပညာ စတဲ့ ဂုဏ္ေတြနဲ႔ ျပည့္စံုေနတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ကို ဆဲမိရင္ေတာ့ အျပစ္က သိပ္ႀကီးေလးလွပါတယ္တဲ့၊ ဒီေတာ့ ဖ႐ုသဝါစာ မျဖစ္ေအာင္ေနေပါ့ ညီမေလးရယ္၊ ကဲ ဒီေန႔ေတာ့ ေတာ္ေလာက္ၿပီ"
"ဟုတ္ကဲ့ ကိုေလး"
ရေဝႏြယ္(အင္းမ) (က်န္ရွိေနတဲ့သက္တမ္းကို ဘယ္လိုေနမလဲ)
No comments:
Post a Comment