Sunday, September 16, 2012

မာရ္နတ္၏ တပ္မႀကီး(၁၀)တပ္

ယခု မာရ္နတ္၏ တပ္မႀကီး ဆယ္တပ္ကို တစ္တပ္ျခင္းအဓိပၸါယ္ ရွင္းျပအံ့။ 'အဆင္း၊ အသံ၊ အနံ႔၊ အရသာ၊ အေတြ႕အထိ' ဟူေသာ အာ႐ံုငါးပါး၊ ကာမဂုဏ္တရားမ်ားသည္ မာရ္နတ္၏ ပထမဆံုး တပ္မႀကီးျဖစ္၏။ တိုက္ႏွင့္၊ ကားႏွင့္၊ တီဗီြႏွင့္၊ ေအာက္စက္ႏွင့္ေနရလွ်င္ လူျဖစ္ေစ၊ ရဟန္းျဖစ္ေစ အလြန္ေပ်ာ္ ေစ၏။

အနိစၥမၿမဲျခင္းဟူေသာ အသံမ်ိဳးကို လာဘ္တိတ္သည္ဟုဆိုကာ ၾကားပင္ မၾကားလိုၾက ၀ိပႆနာတရားကို နာၾကား႐ႈပြားဖို႔ကား ေ၀းကြာလြန္းလွ၏။ ၀ိပႆနာတရားကို လိုက္စားျခင္းမျပဳဘဲ တိုက္ေပၚ၊ ကားေပၚ၌ပင္ တစ္ဘ၀ ၿပီးသြားၾကရေသာ လူႏွင့္ရဟန္းမ်ားသည္ ပထမဆံုးတပ္မွာပင္ က်ဆံုးသြားသူမ်ားျဖစ္၏။


မာရ္နတ္၏ ဒုတိယတပ္ကား တရားအလုပ္၌မေပ်ာ္ပိုက္ျခင္း 'အရဟိ' ပင္ျဖစ္၏။ ကာမဂုဏ္မွ ခြာေရွာင္ၿပီး ရဟန္းျပဳလာပါလွ်က္ ၀ိပႆနာအလုပ္၌မေပ်ာ္ပိုက္ဘဲ ေဗဒင္ေဟာျခင္း၊ ေဆးကုျခင္း၊ ဓာတ္႐ိုက္ျခင္း၊ ဂဏန္းေပးျခင္း၊ အင္းေသာက္ ေမွာ္၀င္ျခင္း၊ ၀ိဇၨာလမ္းလိုက္ျခင္းတို႔ျဖင့္ အခ်ိန္ကုန္သြားသူမ်ားသည္ မာရ္နတ္၏ ဒုတိယတပ္၌ က်ဆံုးသြားျခင္းပင္ျဖစ္၏။

မာရ္နတ္၏ တတိယတပ္ကား 'ခုပၸိပါသ' ျဖစ္၏။ ေရွးစာမ်ား၌ 'ႏြားငတ္ေရက်' ဟု ဘာသာျပန္ၾက၏။  ေရငတ္ေနေသာ ႏြားတစ္ေကာင္ကို ေခ်ာင္းထဲခ်ေပးလိုက္လွ်င္ တျခား မည္သည့္အရာကိုမွ အာ႐ံုမစိုက္ေတာ့ဘဲ ေရကိုအငမ္းမရေသာက္သကဲ့သို႔- တရားခြင္သို႔ ေရာက္ေနပါလ်က္ တရားရဖို႔အဓိကမထားဘဲ အစားအစာကို အဓိကထားသျဖင့္ မဂ္ဖိုလ္မွ လြဲၾကရသူမ်ားကို ဆိုလိုျခင္းျဖစ္၏။ ညေနစာ ငတ္မွာစိုးေသာေၾကာင့္ တရားစခန္းမ၀င္ေသာသူမ်ား၊ တရားျပေကာင္းေသာ္လည္း အစားအစာ မေကာင္းေသာေၾကာင့္ဟုဆိုကာ တရားစခန္းမ၀င္ေသာသူမ်ားသည္ မာရ္နတ္၏ တတိယတပ္မ၌ က်ဆံုးသူမ်ားပင္ျဖစ္၏။

လယ္တီဆရာေတာ္ႀကီးက 'ရဟန္းျဖစ္ေစ၊ လူျဖစ္ေစ မိမိစြမ္းႏိုင္သမွ် 'ဓုတင္' ကို ေဆာက္တည္သင့္သည္။ ဓုတင္ ေဆာက္တည္ဖူးမွ မဂ္ဖိုလ္ကိုရသည္။ ယခု ဘ၀ မဂ္ဖိုလ္ရသူမ်ားသည္ အရင္ဘ၀မ်ားက ဓုတင္ေဆာက္တည္ဖူးေသာေၾကာင့္ျဖစ္သည္' ဟု ေရးသားခဲ့၏။

ဓုတင္သည္ 'ကိေလသာကို ခါတြက္ျခင္း' ဟု အဓိပၸါယ္ရ၏။ ကိေလသာ ျမန္ျမန္ ကုန္ေရးအတြက္ ဓုတင္သည္ မ်ားစြာအေထာက္အပံ့ျဖစ္ေစ၏။ တစ္ခြက္တည္းသာ စားျခင္း-'ပတၳပိုဏ္ဓုတင္' ၊ တစ္ထပ္တည္းသာ စားျခင္း-'ဧက သနိက္ဓုတင္' တို႔သည္ လူ၊ ရဟန္းအားလံုး ေဆာက္တည္ႏိုင္ေသာ ဓုတင္မ်ားျဖစ္၏။

သို႔ေသာ္ တရားထက္ အစားကိုဦးစားေပးၾကေသာ ေယာဂီမ်ားသည္ ဓုတင္ကိုမေဆာက္တည္ခ်င္ၾက။ ဤသို႔ မေဆာက္တည္ႏိုင္ျခင္းသည္ မာရ္နတ္၏ တတိယတပ္မတြင္ က်ဆံုးျခင္းပင္ျဖစ္၏။ မာရ္နတ္၏ တတိယတပ္ကို ေက်ာ္လြန္ႏိုင္သူအား စတုတၳေျမာက္တပ္က ဆက္လက္တိုက္ခိုက္ျပန္၏။

မာရ္နတ္၏ စတုတၳေျမာက္တပ္ကား ၀ိပႆနာတရား နာၾကား႐ႈပြားျခင္း အလုပ္အေပၚ 'ပ်င္းရိၿငီးေငြ႕လာျခင္း' ပင္ ျဖစ္၏။ ၀ိပႆနာတရား နာၾကား႐ႈပြားျခင္းသည္ အပါယ္ေဘးမွ ကင္းေ၀းမည့္အလုပ္၊ နိဗၺာန္ခ်မ္းသာကို ရမည့္အလုပ္ျဖစ္၍ ပ်င္းရိစရာအေၾကာင္းမရွိ။ သို႔ေသာ္ မာရ္နတ္၏ စတုတၳတပ္ႏွင့္ အတိုက္ခံရလွ်င္ ေယာဂီသည္ အလိုလို ပ်င္းရိလာတတ္၏။

သာဓက ႏွစ္ခုျပအံ့။ ရန္ကုန္မွ အသက္(၅၀)ေက်ာ္ခန္႔ရွိ ဇနီးေမာင္ႏွံ ႏွစ္ေယာက္တို႔သည္ ေတာရြာတရားစခန္းပြဲ တစ္ခုတြင္ ၀င္ေရာက္ တရားအားထုတ္ရင္း သေဘာက်သျဖင့္ လူ၀တ္ေၾကာင္ကိုစြန္႔၍ အၿပီးအားထုတ္ေတာ့မည္ဟု ဆံုးျဖတ္ကာ တိုက္တာ ၿခံေျမ၊ အတြင္းပစၥည္းမ်ိဳးစံုကို သားသမီးမ်ားအား အေမြခြဲေ၀ေပးၿပီး လင္သားျဖစ္သူက ရဟန္း၀တ္၊ ဇနီးျဖစ္သူက သီလရွင္ ၀တ္လိုက္၏။

သို႔ေသာ္ မာရ္နတ္က စတုတၳတပ္မႏွင့္ တိုက္ထုတ္ေသာေၾကာင့္ (၁)ႏွစ္ေက်ာ္ခန္႔ အၾကာမွာပင္ ႏွစ္ေယာက္စလံုးလူ၀တ္လဲၿပီး ဆင္းရဲပင္ပန္းစြာျဖင့္ အသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္းျပဳၿပီးေနၾက၏။ သာသနာ့ေဘာင္မွာ တရားနဲ႔သာေနမည္ ဆိုလွ်င္ ယခု ဘ၀လည္း ခ်မ္းသာ၊ ေနာင္ဘ၀လည္း ခ်မ္းသာမည္ျဖစ္၏။

ထိုသို႔ေသာဘ၀တြင္ မေပ်ာ္ေမြ႕ဘဲ စား၀တ္ေနေရး က်ပ္တည္းလွသည့္အတြက္ ယခုဘ၀လည္း ဆင္းရဲ၊ အပါယ္က်ၿပီး ေနာင္ဘ၀၌လည္း ဆင္းရဲႏိုင္သည့္ ေနရာတြင္မွ ေပ်ာ္ေမြ႕ျခင္းသည္ မိမိ၏ ပကတိစိတ္ေၾကာင့္ မဟုတ္၊ မာရ္နတ္၏ စတုတၳတပ္မေၾကာင့္သာ ျဖစ္ေၾကာင္း သတိႀကီးစြားထားသင့္၏။

စာေပအရာ၊ ၀ိနည္းအရာတြင္ ထင္ရွားေက်ာ္ၾကားလွေသာ ဂိုဏ္းခ်ဳပ္ ဆရာေတာ္ တစ္ပါးသည္လည္း မာရ္နတ္၏ စတုတၳတပ္မေၾကာင့္ ေတာထဲတြင္ တစ္၀ါပင္ မဆိုႏိုင္ဘဲ ေက်ာင္းတိုက္သို႔ ျပန္ေျပးခဲ့ရဖူး၏။

ဆရာေတာ္ႀကီး သံေ၀ဂရကာ ေတာထြက္ၿပီး တရားက်င့္လိုသျဖင့္ တပည့္, ဒကာ, ဒကာမမ်ား အတန္တန္တားသည့္ ၾကားထဲမွ တစ္ပါးတည္း ေတာထြက္ခဲ့၏။ သည္ဘ၀-သည္ခႏၶာႏွင့္ အျပတ္ဟု ဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ်ၿပီး ေက်ာင္းကန္တိုက္တာမ်ားကို တပည့္မ်ားအား အၿပီးအပိုင္ စာခ်ဳပ္စာတမ္းႏွင့္ လြဲအပ္ခဲ့၏။

တပည့္, ဒကာ, ဒကာမမ်ား အတင္းထည့္ေပးလိုက္ေသာေၾကာင့္ ကပၸိယ တစ္ေယာက္လိုက္ပါလာၿပီး လိုအပ္တာမ်ားျပဳစုေပး၏။ ေတာထဲေရာက္ကာစ တစ္လေလာက္တြင္ကား ဆရာေတာ္ႀကီးသည္ အခ်ိန္ျပည့္ ႐ႈမွတ္ပြားမ်ား အားထုတ္ေန၏။ ဆရာေတာ္ႀကီးသည္ ကာမ, အရတိ, ခုပၸိပါသ ဟူေသာ မာရ္နတ္၏ တပ္သံုးခုကို ေက်ာ္ျဖတ္ႏိုင္ခဲ့ၿပီး ျဖစ္၏။ ထိုအခါ မာရ္နတ္က တရားအလုပ္ လုပ္ရမွာ ပ်င္းရိလာ ေစေသာ 'တႏၵီ' ဟူေသာ စတုတၳတပ္မႏွင့္ တုိက္ေတာ့၏။

ဆရာေတာ္ႀကီး၏ ပကတိစိတ္မဟုတ္ေတာ့ဘဲ 'တႏၵီ' ဟူေသာ ပ်င္းရိသည့္စိတ္က ၀င္လာေသာအခါ ဆရာေတာ္ႀကီးသည္ တရားအားထုတ္ခ်င္စိတ္ ေပ်ာက္သြား၏။ ေက်ာင္းတိုက္ကိုပဲ ျပန္သြားခ်င္ေန၏။ သက္ေတာ္(၇၀)ေရာက္မွ ကေလးစိတ္ကဲ့သို႔ အခုေတာထြက္ခ်င္ အခုေက်ာင္းျပန္ခ်င္ဟု သူတစ္ပါးက ကဲ့ရဲ႕မွာလည္း သူေတာ္ေကာင္းပီပီ ရွက္ေၾကာက္ရွာ၏။ ထို႔ေၾကာင့္ ေက်ာင္းတိုက္သို႔ ျပန္ခ်င္သည္ကို မည္သူ႔မွလည္းမေျပာရဲဘဲ ေန႔စဥ္ စိတၱဇေ၀ဒနာသည္တစ္ေယာက္လို ေငးေငး ငိုင္ငိုင္ ျဖစ္ေနရွာ၏။

လအေတာ္ၾကာေသာအခါ ဆရာေတာ္ႀကီးသည္ မစားႏိုင္မအိပ္ႏိုင္ ျဖစ္သည္အထိ ေတာထဲမွာ ေနရသည္ကို ၿငီးေငြ႕လာ၏။ ပ်င္းရိလာ၏။ သည္လိုႏွင့္ ၀ါတြင္းကာလသို႔ ေရာက္ခဲ့ေလၿပီ။ စာတတ္ေပတတ္ ၀ါေတာ္(၅၀)ေက်ာ္ျဖစ္ေနၿပီ ျဖစ္သည့္ ဆရာေတာ္ႀကီးတစ္ပါးကိုပင္ တရားအလုပ္ ဆက္မလုပ္ျဖစ္ေအာင္ ဖ်က္ဆီးပစ္သည္မွာ မာရ္နတ္၏ စတုတၳတပ္မပင္ျဖစ္၏။ ဆရာေတာ္ႀကီးသည္ ေနာက္ဆံုးတြင္ ၀ါကြ်တ္ေအာင္ပင္မေစာင့္ႏိုင္ဘဲ ေက်ာင္းတိုက္သို႔ျပန္ႂကြသြားခဲ့၏။

စတုတၳတပ္ကို ေက်ာ္လြန္ႏိုင္ေသာေယာဂီအား မာရ္နတ္သည္ ပၪၥမတပ္မႏွင့္ အေသတိုက္ျပန္၏။ ပၪၥမတပ္မကား 'ထိနမိဒၶ' ပင္ျဖစ္၏။ ေရွးစာမ်ားတြင္ ထိနမိဒၶကို စိတ္၊ ေစတသိက္တို႔၏ ေလးလံထိုင္းမိႈင္းျခင္းဟု ျပန္ဆို၏။ ေခတ္လူငယ္မ်ား နားလည္ေအာင္ ေရးရလွ်င္ ၀ိပႆနာတရားကို နာၾကားေနသည့္အခါ၊ ႐ႈပြားေနသည့္အခါ အိပ္ခ်င္လာမႈ ငိုက္မ်ည္းလာမႈပင္ျဖစ္၏။

မာရ္နတ္၏ ပၪၥမတပ္ႏွင့္ ကိုယ္တိုင္ၾကံဳေတြ႕ဖူး၏။ အိပ္ယာတြင္ ျခင္ေထာင္ခ်ၿပီးသည္ႏွင့္ ကိုယ့္တရားကိုယ္ ႐ႈမွတ္ေနလိုက္၏။ မိနစ္(၂၀)ခန္႔သာ ရွိေသးသည္၊ ဣေႁႏၵပ်က္ေလာက္ေအာင္ အိပ္ခ်င္လာ၏။ အခ်ိန္ကား သိပ္ညဥ့္နက္ေသးသည္ မဟုတ္ ည(၁၀)နာရီခန္႔သာရွိေသး၏။ သည္ေလာက္အိပ္ခ်င္ေနမွေတာ့ အိပ္လိုက္တာေကာင္းသည္ ဟုဆံုးျဖတ္ၿပီး လွဲအိပ္လိုက္၏။ အံ့ၾသစရာေကာင္းေပစြ၊ အိပ္ရာေပၚ လွဲလိုက္သည္ႏွင့္ အိပ္ခ်င္စိတ္လံုး၀ မရွိေတာ့ အိပ္၍လည္း မေပ်ာ္ေပ။ ထို႔ေနာက္ ျပန္ထိုင္ၿပီး တရားဆက္မွတ္၏။

မိနစ္အနည္းငယ္အတြင္း တအားအိပ္ခ်င္လာျပန္သျဖင့္ လွဲအိပ္လိုက္ျပန္၏။ သို႔ေသာ္ အိပ္မေပ်ာ္။ ဤသို႔ သံုးႀကိမ္တိုင္ေအာင္ ျဖစ္ခဲ့၏။ ထိုအခ်ိန္က အဘယ္ေၾကာင့္ ဤသို႔ျဖစ္မွန္းမသိခဲ့။ အမွန္ကား မာရ္နတ္၏ ပၪၥမတပ္ႏွင့္ အတိုက္ခံရျခင္းသာျဖစ္၏။ ထိုကဲ့သို႔ အတိုက္ခံရပါက ထိုင္ျခင္းဣရိယာပုထ္ကို ဖ်က္၍ စႀကႍေလွ်ာက္ျခင္း ဣရိယာပုထ္ျဖင့္ ဆက္လက္႐ႈပြားသင့္၏။

မာရ္နတ္၏ ပၪၥမတပ္ကို သတိမျပဳမိေသာ တရားျပဆရာမ်ားသည္ ေယာဂီမ်ားကို တစ္နာရီမျပည့္မခ်င္း ဆက္ထိုင္ေစ၏။ အိပ္ခ်င္စိတ္ အားႀကီး ေနလွ်င္ တရားဘက္ စိတ္မေရာက္၊ ထိုင္ရင္းပင္ အိပ္ေပ်ာ္သြားတတ္၏။ ထိုအခါမ်ိဳးတြင္ ေယာဂီ အေျခအေနကိုၾကည့္ၿပီး စႀကႍေလွ်ာက္ၿပီး ႐ႈမွတ္ခိုင္းသင့္၏။ တစ္နာရီ ထိုင္ၿပီး အိပ္ငိုက္ေနမည့္အစား နာရီ၀က္ စႀကႍေလွ်ာက္ၿပီး႐ႈမွတ္ျခင္းက ေယာဂီ အတြက္ အက်ိဳးႀကီးေၾကာင္းကို တရားျပဆရာမ်ား သတိျပဳသင့္၏။

မာရ္နတ္၏ ဆ႒မေျမာက္တပ္မကား 'ဘီ႐ူ' ေခၚ ေၾကာက္႐ြံ႕ထိတ္လန္႔ျခင္း ျဖစ္၏။ တရားဆက္အားထုတ္လွ်င္ ႐ူးမ်ားသြားမလား၊ က်န္းမာေရးမ်ား ထိခိုက္မလား၊ အသက္မ်ား တိုမလား စသည္အားျဖင့္ ေၾကာက္ရြံ႕စရာမ်ားကို ေတြးၿပီး တရားအလုပ္ကို ဆက္မလုပ္ႏိုင္ျခင္းသည္ မာရ္နတ္၏ ဆ႒မေျမာက္တပ္မႀကီး၌ က်ဆံုးျခင္းပင္ျဖစ္၏။ တိတ္ဆိတ္ေသာေနရာ၌ အားထုတ္ခြင့္ရလွ်င္ ၾကံဖန္ၿပီး ေၾကာက္စိတ္ လန္႔စိတ္မ်ား ေပၚလာျခင္းသည္လည္း မာရ္နတ္၏ အေႏွာက္အယွက္ပင္ ျဖစ္၏။

က်န္းမာေရးႏွင့္ ပက္သက္၍ ေၾကာက္စိတ္၊ လန္႔စိတ္မ်ားေပၚလာလွ်င္ ဘုရားရွင္အေပၚ ၾကည္ညိဳေသာ သဒၵါစိတ္၊ ယံုၾကည္ေသာ သဒၵါစိတ္ျဖင့္ ပယ္ေဖ်ာက္ အပ္၏။ မဟာဂ႐ုဏာရွင္ျဖစ္ေသာ ျမတ္စြာဘုရားသည္ သတၱ၀ါမ်ား ဆင္းရဲမည့္အေၾကာင္းကို ဘယ္ေသာအခါမွ ေဟာေတာ္မူမည္မဟုတ္၊ ဗုဒၶ ေဟာၾကားသည့္အတိုင္း လိုက္နာက်င့္ၾကံလွ်င္ ခ်မ္းသာျခင္းသာ ျဖစ္ေစရမည္ ဟူေသာ သဒၵါစိတ္မ်ိဳး ကို ဆိုလိုသည္။ မေကာင္းဆိုး၀ါးမ်ား အေၾကာင္းေတြး၍ ေၾကာက္လန္႔ေသာ စိတ္မ်ိဳးကိုကား ေမတၱာဘာ၀နာပြားၿပီး ပယ္ေဖ်ာက္အပ္၏။

ေမတၱာပြားေနသူအား မေကာင္းဆိုး၀ါးတို႔သည္ ေၾကာက္လန္႔ဖြယ္ အဆင္း ကို ျပ၍မရ။ ထို႔ေၾကာင့္ ေမတၱာသုတ္၌ 'ေန၀ဒေႆႏိၱဘီသနံ' ဟု ေဟာေတာ္မူ ျခင္းျဖစ္၏။ ေမတၱာဘာ၀နာရွိသူအား မေကာင္းဆိုး၀ါးတို႔သည္ ေႏွာက္ယွက္ေျခာက္လွန္႔မႈ မျပဳသည့္အျပင္ လိုအပ္ေသာ အကူအညီကိုပါ ေပးတတ္ေၾကာင္း အေထာက္အထားကို ေမတၱာသုတ္နိဒါန္း၌ ေတြ႔ရ၏။ သံယုတ္ပါဠိေတာ္ 'သတိၱသုတ္' ၌ လည္း ေမတၱာပြားသူအား မေကာင္းဆိုး၀ါးတို႔ မႏွိပ္စက္ႏိုင္ပံုကို ယခုလို ေဟာၾကားထား၏။

'ရဟန္းတို႔၊ ဥပမာကား အသြားထက္ေသာလွံကို လက္၀ါးျဖင့္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ လက္ဆုပ္ျဖင့္ေသာ္လည္းေကာင္း ဖ်စ္ညွစ္ ဆုပ္ကိုင္ေသာ ေယာက်္ားသည္ ဆင္းရဲပင္ပန္းျခင္းသို႔ ေရာက္ရာသကဲ့သို႔-ထို႔အတူ ေမတၱာတရားကို ေလ့လာပြားမ်ားေသာ ရဟန္း၏ စိတ္ကို ပ်ံ႕လြင့္ေစရန္ ၾကံေသာ ေျမဘုတ္ဘီလူးသည္ ဆင္းရဲပင္ပန္းျခင္းကိုသာ ေရာက္ရ၏။ ထိုေၾကာင့္ သင္တို႔သည္ ေမတၱာစိတ္ကို ေလ့လာပြားမ်ားရန္ ေလ့က်င့္ အားထုတ္ အပ္၏။' ဟူ၍ ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့သည္။

ဆ႒မေျမာက္တပ္မကို ေက်ာ္လြန္လာႏိုင္ေသာ ေယာဂီအား မာရ္နတ္သည္ သတၱမေျမာက္တပ္မျဖင့္ တိုက္ခိုက္ျပန္၏။

သတၱမေျမာက္တပ္မကား တရားအေပၚ ယံုမွားျခင္း '၀ိစိကိစၧာ' ပင္ျဖစ္၏။ ၀ိစိကိစၧာသည္ အေတြးအေခၚရွိေသာ ပညာရွိေယာင္ေဆာင္၍ လူသားကို လွည့္ပတ္တတ္၏။ မည့္သည့္နည္းျဖင့္ ၀ိပႆနာကို နာၾကား႐ႈပြားသည္ ျဖစ္ေစ သဒၵါ၊ ၀ီရိယ၊ သတိ၊ သမာဓိ၊ ပညာ တရားမ်ား တိုးပြားလာမည္ဆိုလွ်င္ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟ၊ မာန၊ ဒိ႒ိ စေသာ ကိေလသာမ်ား နည္းပါးသြားမည္ဆိုလွ်င္ ဗုဒၶ၏ တရားစစ္တရားမွန္ ဟု ဆံုးျဖတ္ႏိုင္၏။

သတၱမေျမာက္တပ္မကို ေက်ာ္လႊားလာေသာ ေယာဂီအား မာရ္နတ္သည္ အ႒မေျမာက္တပ္မျဖင့္ တိုက္ခိုက္ျပန္၏။ အ႒မေျမာက္တပ္မကား သူ႕ေက်းဇူးကို ေခ်ဖ်က္ျခင္း 'မကၡ' ႏွင့္ တစ္စင္တစ္ဂိုဏ္းေထာင္ၿပီး ဆရာႀကီးလုပ္လိုျခင္း 'ထမ ၻ' ပင္ျဖစ္၏။ ဘုရားရွင္၏ ေက်းဇူးေတာ္ ၀ိပႆနာတရားေတာ္ကို ေဟာၾကား ေရးသားေတာ္မူၾကေသာ ဆရာေတာ္အဆက္ဆက္တို႔၏ ေက်းဇူးဂုဏ္မ်ားကို ေအာက္ေမ့ သတိရျခင္းျဖင့္ 'မကၡ ႏွင့္ ထမ ၻ' ကို ေခ်ဖ်က္အပ္၏။

အ႒မေျမာက္တပ္မကို ေက်ာ္လြန္လာေသာေယာဂီအား မာရ္နတ္သည္ န၀မေျမာက္တပ္မျဖင့္ ဆက္လက္တိုက္ခိုက္ျပန္၏။ မာရ္နတ္၏ န၀မေျမာက္တပ္မကား 'လာဘ၊ သကၠာရ၊ သိေလာက' တို႔ပင္ျဖစ္၏။ လာဘဟူသည္ ပစၥည္းေလးပါးကို အဆမတန္ေပါမ်ားေအာင္ လုပ္ေပးျခင္းျဖစ္၏။ သကၠာရဟူသည္ ပူေဇာ္ကိုးကြယ္သူမ်ား ၀င္လာမစဲ တသဲသဲ ျဖစ္လာျခင္းပင္တည္း။ သိေလာကဟူသည္ ႏိုင္ငံအႏွံ႔ ေက်ာ္ၾကားေစျခင္းပင္ျဖစ္၏။ ဤကိုးခုေျမာက္တပ္မသည္ အလြန္သိမ္ေမြ႕၏။ မည္မွ်ထိ သိမ္ေမြ႕သနည္းဆိုလွ်င္ အတိုက္ခံရသူ ေယာကီက အတိုက္ခံရမွန္းမသိေလာက္ေအာင္ သိမ္ေမြ႕၏။ လူေပၚတြယ္တက္ၿပီး- ထိုလူမသိေအာင္ ေသြးတို႔ကို တစ္၀ႀကီးစုပ္သြားေသာ 'ကြ်တ္' သတၱ၀ါကဲ့သို႔ပင္တည္း။

၀ိပႆနာတရားကို တစိုက္မတ္မတ္ အားထုတ္ေနေသာ ရဟန္းတစ္ပါးကို ေတြ႕ဖူး၏။ သူသည္ မာရ္နတ္၏ တပ္မရွစ္တပ္ကို ေက်ာ္လြန္ၿပီးျဖစ္၏။ ထိုအခါ မာရ္နတ္က ကိုးခုေျမာက္တပ္မျဖင့္ တိုက္ခိုက္ေတာ့၏။ ထိုရဟန္းသည္ အလိုလို ေက်ာ္ၾကားလာ၏။ ပူေဇာ္သူ မ်ားလာ၏။ ပစၥည္းေလးပါး မလိုခ်င္ေလာက္ေအာင္ ေပါမ်ားလာ၏။ ရဟန္းကား ကိုးခုေျမာက္တပ္မျဖင့္ တိုက္ခိုက္ခံရမွန္း မသိရွာ။ လာဘ္လာဘ၊ အျခံအရံ၊ အေက်ာ္အေဇာေအာက္တြင္ ေပ်ာ္ေမြ႕ေန၏။ ေနာက္ဆံုးတြင္ ၀ိိပႆနာတရားပင္ ဆက္အားမထုတ္ေတာ့ဘဲ ဘုရားတည္ေသာ ၀ိဇၨာလမ္းဘက္ ေျပာင္းသြားခဲ့၏။ ေယာဂီမ်ား သတိျပဳစရာပင္ျဖစ္၏။

မာရ္နတ္၏ ဆယ္ခုေျမာက္ ေနာက္ဆံုးတပ္မကား မိမိကိုယ္ကို ခ်ီးေျမွာက္ျခင္း 'အတၱဳကၠံသန' ႏွင့္ သူတစ္ပါးကို ႐ႈတ္ခ်ျခင္း 'ပရ၀မၻန' ျဖစ္၏။ တခ်ိဳ႕ ၀ိပႆနာဆရာေတာ္မ်ားသည္ လာဘ၊ သကၠာရ၊ သိေလာက ဟူေသာ ကိုးခုေျမာက္တပ္ကို ေက်ာ္လြန္လာေသာ္လည္း ဆယ္ခုေျမာက္တပ္မွ က်ဆံုးသြားတတ္၏။ 'ငါသိ ထားတာမွ အမွန္၊ အျခားအရာေတြ သိထားတာမွန္သမွ် အမွားသာျဖစ္သည္' ဟူေသာ အေတြး အေခၚ သည္ 'အတၱဳကၠံသနပရ၀မၻန' ဟူေသာ ဆယ္ခုေျမာက္တပ္မမွ ေပၚထြက္လာျခင္းပင္ျဖစ္၏။ ဤကား မာရ္နတ္၏ တပ္မႀကီး ဆယ္တပ္ ပင္ျဖစ္၏။

ေမတၱာရွင္(ေရႊျပည္သာ)၏(သညာသိ ႏွင့္ ပညာသိ) စာအုပ္မွကူးယူေဖာ္ျပပါသည္။

No comments:

Post a Comment