Saturday, September 8, 2012

ေနရပ္မေသခ်ာေပမယ့္ အေနရပ္ေသခ်ာပါတယ္

တစ္ခုခုက၊ သို႔မဟုတ္ တစ္ေယာက္ေယာက္က သိပ္ေကာင္းတယ္ဆိုရင္ အေသေကာင္းတယ္။ တစ္ခုခုက၊ သို႔မဟုတ္ တစ္ေယာက္ေယာက္က သိပ္ဆိုးတယ္ဆိုရင္ အေသဆိုးတယ္။ တစ္္ခုခုကို၊ သို႔မဟုတ္ တစ္ေယာက္ေယာက္က သိပ္ႀကိဳက္တယ္ဆိုရင္ အေသႀကိဳက္တယ္။ တစ္ခုခုကို၊ တစ္ေယာက္ေယာက္က သိပ္ရြံတယ္ဆိုရင္ အေသရြံတယ္။ တစ္ခုခုက၊ သို႔မဟုတ္ တစ္ေယာက္ေယာက္က အရမ္းမိုက္တယ္ဆိုရင္ အေသမိုက္တယ္။ တစ္ေယာက္ေယာက္ကို အရမ္းခ်စ္တယ္ဆိုရင္ အေသခ်စ္တယ္။ တစ္ေယာက္ေယာက္ကို အရမ္းမုန္းတယ္ဆိုရင္ အေသမုန္းတယ္။

အရပ္ထဲမွာ အဲဒီလို ေျပာေလ့ရွိတယ္။

အေသလွတဲ့သူ ဆိုေတာ့ အရမ္းလွတဲ့သူလို႔ ထင္ေနမွာ စိုးလို႔ေနာ္။ အေသလွတဲ့သူဆိုတာ အရမ္းလွတဲ့သူ၊ သိပ္လွတဲ့သူ၊ အင္မတန္လွတဲ့သူလို႔ ဆိုလိုတာ မဟုတ္ပါဘူး။

အေသလွတဲ့သူဆိုတာ လွလွပပ ေသတဲ့သူ၊ ေကာင္းေကာင္းမြန္မြန္ ေသတဲ့သူ၊ ျမင့္ျမင့္ျမတ္ျမတ္ ေသတဲ့သူ၊ ထူးထူးျခားျခား ေသတဲ့လူလို႔ ဆိုလိုပါတယ္။

ေမြးဖြားလာတဲ့သူတိုင္း တစ္ေန႔ေန႔ တစ္ခ်ိန္ခ်ိန္မွာ ဧကန္မုခ် ေသၾကရမွာျဖစ္လို႔ ေန႔စဥ္နဲ႔အမွ် သတၱဝါေတြ ေသေနၾကပါတယ္။ ေန႔စဥ္နဲ႔အမွ် ဆိုတဲ့ေနရာမွာ နာရီနဲ႔အမွ်၊ မိနစ္နဲ႔အမွ်၊ စကၠန္႔နဲ႔အမွ် ပါပဲ။ စကၠန္႔တိုင္း စကၠန္႔တိုင္း သတၱဝါေတြ ေသေနၾကပါတယ္။ ငရဲ၊ တိရစာၦန္၊ ၿပိတၱာ၊ အသူရကာယ္ဆိုတဲ့ အပါယ္ဘံုသားသတၱဝါေတြဆိုတာ အသာထားလိုက္ဦး၊ ကိုယ္နဲ႔ ဇာတ္ခ်င္းတူတဲ့ လူသတၱဝါေတြကိုပဲ စကၠန္႔တိုင္း ေသေနၾကတာပဲ။

ႏိုင္ငံအႏွံ႔ ျဖန္႔ၿပီးေတာ့ ၾကည့္လိုက္မယ္ဆိုရင္ စကၠန္႔တိုင္း စကၠန္႔တိုင္း လူသားေတြ ေသေနၾကတယ္။ ျမန္မာႏိုင္ငံတစ္ခုတည္းနဲ႔တြင္ ၾကည့္မယ္ဆိုရင္ေတာ့ စကၠန္႔တိုင္းေတာ့ ေသခ်င္မွ ေသမယ္။ ဒါေပမဲ့ ေန႔တိုင္းေတာ့ ေသေနၾကတယ္။

တျခားၿမိဳ႕ေတြဆိုတာ အသာထားလိုက္ဦး။ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ တစ္ၿမိဳ႕တည္းမွာကိုပဲ ေန႔တိုင္း ေသမေနၾကဘူးလား။ ေသေနၾကတာပဲ။ တစ္ေန႔တစ္ေယာက္ေတာင္ မကဘူး။ အေယာက္ သံုးေလးငါးဆယ္၊ တစ္ရာေက်ာ္ေလာက္အထိကို ေန႔တိုင္း ေသေနၾကတာ။

အခု ဒီစကၤာပူႏိုင္ငံမွာလည္း ေန႔တိုင္းေန႔တိုင္း လူေတြ ေသေနၾကမွာပါ။ စကၤာပူတစ္ႏိုင္ငံလံုးေပါင္းမွ ရန္ကုန္တစ္ၿမိဳ႕စာ ေလာက္ပဲရွိတယ္ဆိုေပမယ့္ ရန္ကုန္မွာ ေန႔တိုင္း လူေတြ ေသရင္ စကၤာပူမွာလည္း ေန႔တိုင္း လူေတြ ေသရမွာေပါ့။ အနည္းနဲ႔ အမ်ားပဲ ကြာမွာပါ။

ဘယ္ၿမိဳ႕၊ ဘယ္ရြာ၊ ဘယ္ႏိုင္ငံလို႔ မရည္ရြယ္ဘဲ အၾကမ္းဖ်င္းေလးပဲ ေပါ့ေပါ့ပါးပါး ေျပာမယ္ဆိုရင္ ေန႔တိုင္း ေန႔တိုင္း လူသားေတြ ေသေနၾကပါတယ္။

'ေန႔တိုင္းေန႔တိုင္း လူသားေတြ ေသေနၾကတယ္' ဆိုတဲ့စကားေလးကို ေသခ်ာဥာဏ္သြင္းၿပီးေတာ့ နာယူေနတယ္ဆိုရင္ ဒီစကားလံုးတစ္လံုးတည္းနဲ႔တြင္ကို  သံေဝဂဥာဏ္ ရင့္သန္လာမွာပဲ။ စကားလံုးခံစားမႈ အားေကာင္းရင္ေပါ့။

'ေန႔တိုင္းေန႔တိုင္း သတၱဝါေတြ ေသေနၾကတယ္။ စကၠန္႔တိုင္း သတၱဝါေတြ ေသေနၾကတယ္။ မိနစ္တိုင္း သတၱဝါေတြ ေသေနၾကတယ္။ နာရီတိုင္း သတၱဝါေတြ ေသေနၾကတယ္'

'ေန႔တုိင္း ေန႔တိုင္း လူသားေတြ ေသေနၾကတယ္။ ေန႔တိုင္း ေန႔တိုင္း ရန္ကုန္ၿမိဳ႕မွာ လူေတြ ေသေနၾကတယ္။ ေန႔တုိင္း ေန႔တိုင္း စကၤာပူမွာ လူေတြ ေသေနၾကတယ္'

ဒီစကားလံုးေလး ၾကားလိုက္တာနဲ႔ ဟိုက္ကနဲဆို စိတ္ကေလးက သံေဝဂေလးနဲ႔ ႏြမ္းလ်သြားမွာပဲ။ ႏြမ္းလ်သြားတယ္ဆိုတာ တည္ၿငိမ္ေလးနက္သြားတာပါ။

တစ္ခ်ိဳ႕က အရပ္ထဲမွာ ေျပာေလ့ရွိၾကတယ္။ 'ေသစကားမေျပာနဲ႔' လို႔။ 'ေသ' ဆိုတဲ့ စကားလံုးေျပာတာ မႀကိဳက္ၾကဘူး။ 'ေသ' စကားေျပာရင္ ေၾကာက္ၾကတယ္။

'ငါေတာ့ ေသသာ ေသလိုက္ခ်င္ေတာ့တာပဲ။ ေသသြားရင္ ေကာင္းမွာပဲ။ ေသသာ ေသလိုက္ပါေတာ့။ ေသမွပဲ ဝ႗္ကြ်တ္ေတာ့မယ္ ထင္ပါရဲ႕'။ အဲဒီလိုေျပာတဲ့ ေသစကားမ်ိဳးဆိုရင္ေတာ့ နိမိတ္မရွိ၊ နမာမရွိ၊ က်က္သေရမဂၤလာမရွိလို႔ ေျပာလို႔ရတာေပါ့။

သူမ်ားကို 'ငါေသတာပဲေကာင္းတယ္၊ ငါေသမွ နင္တို႔သိမယ္။ နင္ေသလိုက္ပါလား။ နင္ေသခ်င္လို႔လား။ နင္ေသမွ ေအးမယ္။ ေသခ်င္းဆိုး' ဘာညာနဲ႔ အဲဒီလုိ 'ေသ' ဆိုတဲ့ စကားလံုးေျပာမယ္ဆိုရင္ေတာ့လည္း က်က္သေရမရွိဘူးေပါ့။ မဂၤလာမရွိဘူးေပါ့။

ကိုယ့္ကိုယ္ကို မေက်နပ္လို႔၊ သို႔မဟုတ္ သူတစ္ပါးကို မေက်နပ္လို႔ ေဒါသ၊ ေဒါမနႆကို အေျခခံၿပီး ေျပာရင္သာ ေသဆိုတဲ့ စကားလံုး မသံုးသင့္တာ၊ ေသ ဆိုတဲ့စကား မေျပာသင့္တာပါ။ အဲဒီလိုမဟုတ္ဘဲနဲ႔....' ေန႔စဥ္နဲ႔အမွ် သတၱဝါေတြ ေသေနၾကတယ္။ တစ္ေန႔ေန႔ တစ္ခ်ိန္ခ်ိန္မွာ ေသၾကရမယ္။ အခ်ိန္မေရြး ေသသြားႏိုင္တယ္။ ကိုယ္ခ်စ္ခင္ႏွစ္သက္ျမတ္ႏိုးတဲ့ ဘယ္သူဘယ္ဝါေတြလည္း ေသသြားႏိုင္တယ္။ တစ္ေန႔က်ရင္ သူအရင္ ေသရင္ေသ၊ ကိုယ္အရင္ ေသရင္ေသၿပီးေတာ့ လမ္းခြဲၾကရမွာပဲ'

.......စသည္အားျဖင့္ေပါ့ေလ။ ေသျခင္းတရားရဲ႕ သေဘာ သဘာဝကို သံေဝဂဥာဏ္နဲ႔ ဆင္ျခင္ႏွလံုးသြင္းတာ၊ သံေဝဂဥာဏ္ အေျခခံၿပီးေတာ့ သံေဝဂစိတ္ကေလးနဲ႔ ေသျခင္းတရားအေၾကာင္း ေျပာတာဆိုရင္ေတာ့ 'ေသ' ဆိုတဲ့ စကားေျပာတာ က်က္သေရ မရွိဘူးလို႔ ေျပာလို႔မရဘူး။ သံေဝဂဥာဏ္နဲ႔ ေျပာတဲ့ 'ေသ' စကားဟာ တန္ဖိုးမျဖတ္ႏိုင္ေလာက္ေအာင္ အင္မတန္ က်က္သေရမဂၤလာ ရွိပါတယ္။

ေသျခင္းတရားအေၾကာင္း ဆင္ျခင္တာေလာက္ သံေဝဂဥာဏ္ ထက္သန္ေစတဲ့တရား မရွိေတာ့ဘူး။ သံေဝဂဥာဏ္ျဖစ္ေအာင္ တြန္းအားအေပးဆံုးတရားကေတာ့ ေသျခင္းတရားပဲ။ ေသျခင္းတရားကို ဆင္ျခင္လို႔ရွိရင္ သံေဝဂဥာဏ္ေတြ ထက္ထက္သန္သန္ ျဖစ္ႏုိင္တယ္။ ထက္သန္တဲ့ သံေဝဂဥာဏ္က ဝိပႆနာဥာဏ္ကို မဂ္ဥာဏ္အထိ ဆိုက္သြားေအာင္ ေက်းဇူးျပဳႏိုင္တယ္။

ဒီေန႔ကေတာ့ ေသျခင္းတရားအေၾကာင္း ဆင္ျခင္ဖို႔ ေဟာမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ 'ေန႔တိုင္းေန႔တိုင္း လူသားေတြ ေသေနၾကတယ္' ဆိုတဲ့ စကားလံုး ေျပာေနရင္းနဲ႔ စိတ္ထဲမွာ သံေဝဂသေဘာေလး ခံစားရလို႔ ဒီစကားလံုးေပၚမွာ ဥာဏ္ေလးစိုက္ၿပီးေတာ့ သံေဝဂဥာဏ္ ယူေစခ်င္လို႔ နည္းနည္း နမူနာ ေျပာလိုက္တာပါ။

လူတိုင္းလူတိုင္း ေသမွာကေတာ့ ေသခ်ာပါတယ္။ 'ေနရပ္' သာ မေသခ်ာရင္ ရွိမယ္၊ 'အေနရပ္' ကေတာ့ ေသခ်ာပါတယ္။

ေနရပ္ကေတာ့ မေသခ်ာဘူး။ အခုတရားနာပရိတ္သတ္ေတြ အခုေလာေလာဆယ္ စကၤာပူမွာ ေနေနေပမယ့္ တစ္သက္လံုး စကၤာပူမွာ ေနျဖစ္မယ္၊ မေနျဖစ္ဘူးဆိုတာ မေသခ်ာဘူး။ တခ်ိဳ႕ ျမန္မာျပည္ ျပန္မယ္၊ တခ်ိဳ႕ အေမရိကားသြားမယ္၊ တခ်ိဳ႕ ဥေရာပႏိုင္ငံေတြ သြားမယ္၊ တခ်ိဳ႕ အာဖရိကႏိုင္ငံေတြ သြားမယ္၊ အေျခအေန၊ အခ်ိန္အခါေပၚ မူတည္ၿပီး ေနရပ္က အမ်ိဳးမ်ိဳး ေျပာင္းလဲသြားႏိုင္တယ္။

စကၤာပူႏုိင္ငံသားအျဖစ္ ခံယူၿပီး စကၤာပူမွာပဲ တစ္သက္လံုး ေနမယ္လို႔ ဆံုးျဖတ္ထားတဲ့သူေတြေတာင္မွ အေၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးေၾကာင့္ ေနရပ္ေျပာင္းသြားႏုိင္တာပဲ။ ျမန္မာျပည္မွာ ျပန္ေနျဖစ္သြားတာ ရွိမယ္၊ တျခားႏိုင္ငံတစ္ခုကို ေျပာင္းေနျဖစ္သြားတာ ရွိမယ္။ ေနရပ္က မေသခ်ာဘူး။

ေနရပ္က ဘယ္သူမွ မေသခ်ာေပမယ့္ အေနရပ္ကေတာ့ လူတိုင္း ေသခ်ာပါတယ္။ အေနရပ္ဆိုတာ ေသတာကို ေျပာတာပါ။ ေသတယ္ဆိုတာ အေနရပ္သြားတာပဲေလ။ ဆက္တိုက္ ဆက္တိုက္ ေနေနရာကေန ဆက္မေနရေတာ့ဘဲ အေနရပ္သြားတာကိုပဲ ေသတယ္လို႔ ေခၚတာပါ။

ေသတယ္ဆိုတာ ဘာမွ အထူးအဆန္း မဟုတ္ပါဘူး။ မေနရေတာ့တာကိုပဲ ေသတယ္လို႔ ေခၚတာပါ။ ေသတာကိုပဲ အသက္ ရွဴရပ္သြားတယ္လို႔ ေျပာၾကသလိုမ်ိဳး အေနရပ္သြားတယ္လို႔လည္း ေျပာလို႔ရပါတယ္။ လူတိုင္းလူတိုင္း တစ္ေန႔ေန႔ တစ္ခ်ိန္ခ်ိန္မွာ အေနရပ္သြားမွာကေတာ့ ေသခ်ာတယ္ေနာ္။

'ေနျခင္းမျမဲ၊ ေသျခင္းျမဲ' ဆိုတာလိုပဲ ေနရပ္မေသခ်ာေပမယ့္ အေနရပ္ေသခ်ာပါတယ္။ ဒါေလးကိုလည္း သံေဝဂအျဖစ္နဲ႔ အျမဲသတိရပါ။ စိတ္ဓာတ္အင္အား ျဖစ္ေစပါတယ္။ စိတ္ခြန္အား တိုးပြားေစပါတယ္။ အလုပ္မ်ားမ်ားၿပီးဖို႔ တြန္းအားေကာင္းေကာင္း ရေစပါတယ္။

ေသျခင္းတရားကို သတိရတဲ့အလုပ္ဟာ စိတ္ဓာတ္က်ေစတဲ့ အလုပ္ မဟုတ္ပါဘူး၊ စိတ္ဓာတ္တက္ေစတဲ့ အလုပ္ပါ။ အလုပ္ ေႏွးေစတဲ့အလုပ္ မဟုတ္ပါဘူး၊ အလုပ္သြက္ေစတဲ့ အလုပ္ပါ။

အရွင္ဆႏၵာဓိက (အေသလွတဲ့သူ)

No comments:

Post a Comment