တဏွာေၾကာင့္ ေသာကျဖစ္ေၾကာင္း ထင္ရွားေစရန္ သဘာဝယုတၱိ တစ္ခုျပအံ့။ မိမိအိမ္ေရွ႕မွ အသုဘတစ္ခု ျဖတ္သြားသည္ဆိုအံ့။ ထိုေသသူသည္ မိမိႏွင့္ ပက္သက္မႈမရွိဟုဆိုလွ်င္ မည္သည့္ ေသာက ပရိေဒဝမွ ျဖစ္မည္မဟုတ္ေပ။ အဘယ္ေၾကာင့္နည္း၊ ေသသူအေပၚ၌ စြဲလမ္းႏွစ္သက္မႈ တဏွာမရွိေသာေၾကာင့္တည္း။ အကယ္၍ ေသသူသည္ မိမိေမြးခ်င္းထဲမွ တစ္ေယာက္ျဖစ္မည္ဆိုလွ်င္ ဧကန္မုခ် ေသာကပရိေဒဝ ျဖစ္ေပမည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ျဖစ္ရသနည္း။ ေသသူအေပၚ၌ စြဲလမ္းမႈ တဏွာ ရွိေနေသာေၾကာင့္ပင္တည္း။
အေမရိကန္ျပည္ေထာင္စုမွ ႏွလံုးေရာဂါသည္ သူေဌးတစ္ေယာက္ႏွင့္ အနီးကပ္ျပဳစုေသာ ဆရာဝန္တစ္ေယာက္အေၾကာင္းကို ဖတ္ရဖူး၏။ ထိုစာကို ေရးသူက ဟာသအေနျဖင့္ေရးေသာ္လည္း ကြ်ႏ္ုပ္ကား တရားတစ္ပုဒ္ အေနႏွင့္ ျမင္မိ၏။ ႏွလံုးေရာဂါသည္မ်ားသည္ အလြန္ဝမ္းသာစရာသတင္း၊ အလြန္ဝမ္းနည္းစရာသတင္းမ်ားကို ၾကားရလွ်င္ ႏွလံုးခုန္ႏႈန္းရပ္ၿပီး ေသတတ္ၾက၏။ ႏွလံုး ရပ္ၿပီး ေသျခင္းဟူသည္ ေဆးသိပၸံနည္းအလိုျဖစ္၏။ ဗုဒၶအဘိဓမၼာအရကား ေလာဘမီးႏွင့္ ေဒါသမီး ေလာင္ေသာေၾကာင့္ ေသျခင္းသာ ျဖစ္၏။
ဝမ္းသာစရာသတင္းသည္ ေလာဘမီးျဖစ္ၿပီး၊ ဝမ္းနည္းစရာသတင္းသည္ ေဒါသမီးပင္ ျဖစ္သည္။
ေလာဘမီးႏွင့္ ေဒါသမီးေၾကာင့္ ေသဆံုးသူမ်ား
တစ္ေန႔တြင္ ႏွလံုးေရာဂါသည္ သူေဌးႀကီးသည္ ေဒၚလာ သိန္းႏွင့္ခ်ီၿပီး ျမင္းထီေပါက္သြား၏။ ဝမ္းသာလံုးဆို႔ၿပီး ႏွလံုးရပ္ေသမွာစိုးေသာေၾကာင့္ ထိုသူေဌးကို ေစာင့္ၾကပ္ ကုသေပးေနေသာ ဆရာဝန္ကိုယ္တိုင္ အေျခအေနၾကည့္ၿပီးမွ သူေဌးကို အသိေပးဖို႔ ေျပာထားၾက၏။
လူနာအေျခအေနေကာင္းၿပီးဟု ယူဆရေသာအခ်ိန္တြင္ ဆရာဝန္က လူနာကို စိတ္ၿငိမ္ၿငိမ္ထားရန္ ဝမ္းသာစရာသတင္းကို ေျပာလိုက္၏။ သူေဌးႀကီးကား ဘာမွမျဖစ္။ သူေဌးျပန္ေျပာလိုက္ေသာ စကားတစ္ခြန္းေၾကာင့္သာ ဆရာဝန္မွ ခ်က္ခ်င္းလဲက် ေသဆံုးသြားရ၏။ သူေဌးႀကီး ျပန္ေျပာလိုက္ေသာစကားမွာ-
' အခုလို ဝမ္းသာစရာသတင္းကိုေျပာေပးတဲ့ ေဒါက္တာကို ေက်းဇူးတင္တဲ့ အေနနဲ႔ ကြ်န္ေတာ္ရတဲ့ ျမင္းထီေငြထဲက သံုးပံုတစ္ပံုကို ေဒါက္တာကို ေပးပါတယ္ ' ဟူ၏။
ဝမ္းသာလံုးဆို႔၍ ေသျခင္းဟူသည္ ျဖစ္ရပ္ႏွင့္စပ္၍ သိလြယ္ေအာင္ေျပာျခင္းျဖစ္၏။ ထုိဆရာဝန္ေသရျခင္း၏ အဓိကအေၾကာင္းကား ေလာဘမီးေလာင္ေသာေၾကာင့္သာျဖစ္၏။ မႏၱေလးၿမိဳ႕ စိန္ပန္းရပ္ကြက္တြင္ ထိုကဲ့သို႔ေသာျဖစ္ရပ္မ်ိဳး ႏွစ္ခု ရွိခဲ့၏။ ပထမတစ္ခုမွာ လင္သားျဖစ္သူက သန္းခ်ီတန္ေသာ ေက်ာက္တစ္လံုးေအာင္ ေၾကာင္း ဇနီးျဖစ္သူထံ ဝမ္းသာရေအာင္ ဖုန္းဆက္လိုက္၏။
ဇနီးျဖစ္သူသည္ ထိုသတင္းကိုနားေထာင္ၿပီးသည္ႏွင့္ ဖုန္းနားမွာပင္ လဲက် ေသဆံုးသြားခဲ့၏။ ဤကား ေလာဘမီးေလာင္ျခင္းပင္ျဖစ္၏။
ေနာက္တစ္ခုကား ႐ံုထဲတြင္ ဗီြဒီယိုၾကည့္ရင္း ကေလးႏွစ္ေယာက္ ရန္ျဖစ္ၾက၏။ ကေလးတစ္ေယာက္က ခဲတံခြ်န္ေသာဓားႏွင့္ ထိုးလို္က္ေသာေၾကာင့္ တစ္ဖက္ ကေလး၏ လက္ေမာင္းကို ရွပ္ထိသြားၿပီး ေသြးအနည္းငယ္ထြက္သြားခဲ့၏။ ခဲတံခြ်န္ေသာဓားမွာ ေသးငယ္ေသာေၾကာင့္ ေျပာပေလာက္ေသာ ဒဏ္ရာမဟုတ္ေပ။
ကေလးက ဘာမွမျဖစ္ေသာ္လည္း ကေလး၏မိခင္မွာ သူ႕သားကို အႏိုင္က်င့္ရမည္ေလာဟု ေဒါသထြက္ကာ တစ္ဖက္ကေလးကို ရန္ျပဳရန္ ႀကိဳးစားရင္း ေျမျပင္သို႔ အ႐ုပ္ႀကိဳးျပတ္ လဲက်သြား၏။ ေျမျပင္ေပၚေရာက္သည္ႏွင့္ လက္သီးဆုပ္ရင္း၊ အံႀကိတ္ရင္း တစ္ကိုယ္လံုး မည္းနက္ကာ ေသဆံုးသြားခဲ့၏။ ဤကား ေဒါသမီးေလာင္ ၍ ေသျခင္းျဖစ္၏။
ေလာဘမီး၊ ေဒါသမီးသည္ ဗုဒၶဘာသာဝင္မ်ားကိုသာ ေလာင္သည္မဟုတ္၊ က်န္ဘာသာဝင္မ်ား အားလံုးကိုလည္း ေလာင္သည္သာျဖစ္၏။ ေလာဘကုန္ေၾကာင္း တရားတို႔ကို ပြားမ်ားမည္ဆိုလွ်င္လည္း ဗုဒၶဘာသာဝင္မ်ားသာ ေအးခ်မ္းမည္မဟုတ္၊ က်န္ဘာသာဝင္မ်ားလည္း ေအးခ်မ္းမည္သာျဖစ္၏။ ကိေလသာသည္ ေရာဂါႏွင့္ တူ၏။ ဝိပႆနာသည္ ေဆးႏွင့္ တူ၏။
ေရာဂါတစ္ခုခုျဖစ္ေနသူသည္ သူ႕လူမ်ိဳးေဖာ္ေသာ ေဆး မဟုတ္ေသာေၾကာင့္ တျခားလူမ်ိဳး ေဖာ္ေသာေဆးကို ေတြ႕ေသာ္လည္း မေသာက္ဘူးဆိုလွ်င္ ေရာဂါမေပ်ာက္႐ံု သာျဖစ္၏။ ထို႔အတူ ဝိပႆနာတရားကိုလည္း မိမိတို႔ကိုးကြယ္ ေသာ ဘုရားက ျပေသာတရားမဟုတ္၍ မက်င့္ႏိုင္ဟုဆိုလွ်င္ ကိေလသာေရာဂါ မေပ်ာက္႐ံုသာရွိ၏။
အိမ္တစ္အိမ္ကို မီးေလာင္လွ်င္ နီးစပ္ရာမွေရကို ခပ္ယူၿပီး ၿငွိမ္းသတ္ၾကရ၏။ ထိုသို႔ ၿငွိမ္းသတ္ရာ၌ ငါ-ေရဘယ္ႏွစ္ပံုးေလာင္းၿပီးၿပီဟု ေရတြက္ေနစရာမလို။ ထို႔အတူ ဒါန၊ သီလ၊ ဘာဝနာတို႔ကို အားထုတ္ျခင္းသည္ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟ စေသာ ကိေလသာမီးမ်ားကို ၿငိမ္းေစရန္ျဖစ္၏။ မိမိ သႏၱာန္တြင္ ေလာဘမီး၊ ေဒါသမီး စေသာ ကိေလသာမီးမ်ား ဘယ္၍ဘယ္မွ် ၿငိမ္းသြားၿပီဆိုသည္ကိုသာ တြက္ဆရန္လို၏။
ထို႔ေၾကာင့္ ငါ ဘယ္၍ဘယ္မွ် ဒါန၊ သီလ၊ ဘာဝနာ အားထုတ္ၿပီးၿပီဟု ေရတြက္ေနဖို႔မလို၊ မိမိ သႏၱာန္တြင္ ေလာဘကို အျမစ္ျပတ္ ပယ္သတ္ႏိုင္သည္မွာ မဂ္ေလးပါးသာျဖစ္၏။
ေမတၱာရွင္(ေရႊျပည္သာ) ၏ သညာသိ ႏွင့္ ပညာသိ စာအုပ္မွ-
No comments:
Post a Comment