ျဖစ္ၿပီးတဲ့အကုသိုလ္ကို ဘယ္လိုပယ္မလဲ......?
ေမးခြန္းရဲ႕သေဘာေလးကိုပိုၿပီး ျပည့္စံုသြားေအာင္ၾကားဖူးတဲ့ သမၼပၸဓာန္ေလးပါးဘက္က လွည့္ေျပာရေအာင္ပါ။
သမၼပၸဓာန္ေလးပါးက-
၁။ ျဖစ္ၿပီးတဲ့အကုသိုလ္ေတြကိုပယ္ဖို႔ အားထုတ္ရမယ္။
၂။ မျဖစ္ေသးတဲ့အကုသိုလ္ေတြကို မျဖစ္ေအာင္ အားထုတ္ရမယ္။
၃။ မျဖစ္ေသးတဲ့ကုသိုလ္ေတြကို ျဖစ္ေအာင္ အားထုတ္ရမယ္။
၄။ ျဖစ္ၿပီးတဲ့ကုသိုလ္ေတြကို ပိုၿပီးတိုးပြားေအာင္ အားထုတ္ရမယ္။
ျမတ္စြာဘုရားက ဒီေလးပါးကို ပြားမ်ားအားထုတ္ရမယ္လို႔ ေဟာၾကားထားပါတယ္။
ေအာက္ကပဲ စေျပာရေအာင္ပါ။
၄။ ျဖစ္ၿပီးတဲ့ ကုသုိလ္ေတြ ပိုၿပီးတိုးပြားေအာင္ အားထုတ္ပါတဲ့။
ျဖစ္ၿပီးတဲ့ ကုသိုလ္ေတြ ပိုၿပီး တိုးပြားဖို႔အတြက္ ျပဳခဲ့ဖူးတဲ့ ကုသုိလ္ေတြ ျပန္ၿပီးအမွတ္ရေနမယ္၊ ဒါန သီလ ဝိပႆနာတရားေတြ ဆက္ကာ ဆက္ကာ ျပဳေနမယ္ ပြားေနမယ္ဆိုရင္ ျဖစ္ၿပီးတဲ့ ကုသိုလ္ေတြပိုလို႔ တိုးပြားေနေတာ့တာပါ။ ခက္လားဆိုေတာ့ မခက္ပါဘူး။
၃။ မျဖစ္ေသးတဲ့ကုသုိလ္ျဖစ္ေအာင္ အားထုတ္ရမယ္တဲ့။ ဒါလည္း မခက္ပါဘူး။ မျပဳဖူးေသးတဲ့ ကုသိုလ္ေတြ ဆက္ကာ ဆက္ကာ ျပဳေန႐ံုပါ။ မခက္ပါဘူး။
၂။ မျဖစ္ေသးတဲ့ အကုသိုလ္ေတြ မျဖစ္ေအာင္ အားထုတ္ရမယ္တဲ့။ ဒါလည္း အကုသိုလ္မျဖစ္ရေအာင္ ကိုယ္ႏႈတ္စိတ္ ကို အထူးေစာင့္ထိန္းမယ္၊ ကုသိုလ္ေတြ ဆက္ကာ ဆက္ကာ ျပဳေနမယ္ဆိုရင္လည္း အကုသိုလ္ေတြ မျဖစ္ေအာင္ အားထုတ္ေနတာပါ။ မခက္ပါဘူး။
ဒီသံုးပါးကေတာ့ ေမးခြန္းမလိုဘဲ ကုိယ့္ဟာကိုယ္ အေျဖက သိၿပီးသားပါ။ ပထမသမၼပၸဓာန္သာ ေမးစရာျဖစ္ေနတာပါ။
ျဖစ္ၿပီးသား အကုသိုလ္ေတြကို ပယ္ဖို႔ အားထုတ္ရမယ္တဲ့။
အကုသိုလ္က ျဖစ္ၿပီးၿပီပဲ။ ဘာမွလုပ္လို႔မွ မရေတာ့တာ၊ ဒီေတာ့ ျဖစ္ၿပီးတဲ့ ျပဳၿပီးတဲ့ အကုသိုလ္ကို ဘယ္လိုပယ္မလဲ....?
အကုသိုလ္တစ္ခုဟာ ျပဳၿပီးသြားရင္ ကံေျမာက္ သြားေတာ့တာပါ။ ကံေျမာက္သြားရင္ ကံက ကိုယ့္ကို ဧကန္ မုခ် မေကာင္းက်ိဳးကို ေပးေတာ့မွာပါ။ ဒီေတာ့ အကုသိုလ္ကံ အက်ိဳးေပးမႈသတၱိေတြ ေလ်ာ့သြားေအာင္ ေခါင္းပါးသြားေအာင္ ခြာသြားေအာင္ ဘယ္လိုလုပ္မလဲ.....?
ဒါ ေမးသင့္တဲ့ ေမးခြန္းပါ။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ ပုထုဇဥ္အမ်ားစုဟာ အကုသိုလ္ကို တစ္ခုပဲျဖစ္ျဖစ္၊ တစ္ခုမကဘဲျဖစ္ျဖစ္ ျပဳဖူးၾကတာမ်ားပါတယ္။ ျပဳၿပီးလို႔ သတိသံေဝဂ ေနာင္တရတဲ့အခါ သိပ္စိတ္ဆင္းရဲရေတာ့တာပါ။ ျပန္ျပန္ေတြမိတိုင္း ႏွလံုးမသာမယာျဖစ္ရေတာ့တာပါ။
ျပဳတုန္းကေတာ့ ခဏေလးရယ္ပါ။ ျပန္ေတြးတိုင္း ခံစားရတာက အခ်ိန္ေတြ အမ်ားႀကီးရယ္ပါ။ တခ်ိဳ႕ အကုသိုလ္ေတြဆို တစ္သက္စာ ဒဏ္ရာရသြားတဲ့အထိပါပဲ။
လိုရင္းျပန္ေကာက္ရရင္ေတာ့ ျပဳၿပီးတဲ့ အကုသိုလ္ ကံ အက်ိဳးေပးမႈသတၱိေတြ ေလ်ာ့သြားေအာင္ ခြာသြားေအာင္ ဘယ္လိုလုပ္မလဲ ? စာအတိုင္း တိုက္ရိုက္ျပန္ရင္ေတာ့ ျဖစ္ၿပီးတဲ့ အကုသိုလ္ေတြကို ဘယ္လိုပယ္မလဲ ?။
ျမတ္စြာဘုရားရွင္ ေျဖၾကားထားတဲ့ အေျဖေတာ္စကားကို ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ ဆရာေတာ္အရွင္ဇနကာဘိဝံသ က သၿဂိဳဟ္ဘာသာဋီကာမွာ ျမန္မာစကားေျပလွလွေလးနဲ႔ ေျဖေရျပထားပါတယ္။ ဆရာေတာ့္ စာသားေလးပဲ ဖတ္ၾကည့္လိုက္ပါ။
ေလာကီကုသိုလ္မ်ား၏ ပယ္ရွားပံုကား " ငါသည္ ပါဏာတိပါတမႈကို ျပဳမိေခ်ၿပီ၊ ထိုပါဏာတိပါတမႈကား မေကာင္းဆိုးဝါးလွ၏။ ဤ ပါဏာတိပါတအမႈကို ျပဳမိသည့္အတြက္ ေနာက္ တစ္ဖန္ ပူပန္ျခင္း ကုကၠဳစၥျဖစ္ေနလွ်င္ အကုသိုလ္ေတြသာ ထပ္၍ တိုးပြားေတာ့မည္၊ ပူပန္မႈေၾကာင့္ ျပဳမိတာလည္း မျပဳရာေရာက္ေအာင္ မတတ္ႏိုင္ "၊ ဤသို႔ ဆင္ျခင္ၿပီးလွ်င္ ထိုျပဳမိေသာ ပါဏာတိပါတမႈကို လံုးလံုး ဂ႐ုမျပဳဘဲ ပယ္စြန္႔လိုက္၏။ ေနာက္ေနာင္အခါလည္း ထိုပါဏာတိပါတမႈ မျဖစ္ဖို႔ရာ လြန္စြာေရွာင္ၾကဥ္၏။ ဤသို႔ေသာနည္းအားျဖင့္ အားထုတ္သည္ရွိေသာ္၊ ျဖစ္ၿပီး ပါဏာတိပါတအမႈကိုလည္း ပယ္ႏိုင္၏ ။ ျဖစ္ၿပီး ပါဏာတိပါတ ႏွင့္ အလားတူေသာ ပါဏာတိပါတကိုလည္း စြန္႔ပယ္ရာေရာက္၏။ [ ဤနည္းကို မွတ္သားထိုက္၏။ ဤကဲ့သို႔ ပယ္စြန္႔မႈေၾကာင့္ ဘယ္ေတာ့မွ အက်ိဳးမေပးႏိုင္ေတာ့ဘူးဟု မဆိုႏိုင္ေသာ္လည္း ေတာ္ေတာ္ႏွင့္ကား အက်ိဳးေပးခြင့္ ရမည္မဟုတ္၊ ဆက္လက္အားထုတ္သြားလွ်င္ အေဟာသိကံပင္ ျဖစ္ေလာက္ရာ၏။ ]
(သၿဂိဳဟ္ဘာသာ႗ီကာ၊ ႏွာ - ၅၈၇၊ ၅၈၈)
လိုရင္ကေတာ့ ျပဳၿပီးတဲ့ အကုသိုလ္ကို ေနာင္ ဘယ္ေတာ့မွ မျပဳေတာ့ဘဲ ကုသိုလ္ေတြ ဆက္ကာ ဆက္ကာ ျပဳေနလိုက္ေတာ့တာပါ။ ဒါဆိုရင္ အက်ိဳးေပးမႈေတြ အေဟာသိကံေတာင္ ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္ေလာက္ပါတယ္တဲ့။
ရေဝႏြယ္(အင္းမ) (ျဖစ္ၿပီးတဲ့အကုသိုလ္ကို ဘယ္လိုပယ္မလဲ)
No comments:
Post a Comment