သခၤဓမသုတ္ရဲ႕အႏွစ္ခ်ဳပ္ကေတာ့ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ နာလႏၵၿမိဳ႕ သရက္ဥယ်ာဥ္မွာ သီတင္းသံုးေနတဲ့ အခ်ိန္မွာ နိဂဏၭရဲ႕ တပည့္တစ္ေယာက္ ေရာက္လာပါတယ္။ ျမတ္စြာဘုရားက " သင့္ဆရာ နိဂဏၭက တပည့္ေတြကို ဘယ္တရားေဟာသလဲ " လို႔ ေမးပါတယ္။ ဒီေတာ့ နိဂဏၭရဲ႕တပည့္က " အသက္သတ္သူ မွန္သမွ် အပါယ္က်၏၊ သူတစ္ပါး ဥစၥာ ခိုးသူမွန္သမွ် အပါယ္က်၏။ ကာမတို႔၌ မွားယြင္းသူ မွန္သမွ် အပါယ္က်၏၊ မုသားေျပာသူမွန္သမွ် အပါယ္က်၏ " လို႔ ေဟာပါတယ္လို႔ ျပန္ေလွ်ာက္ပါတယ္။
အသက္သတ္သူမွန္သမွ် အပါယ္က်၏ဆိုတဲ့ စကားမဟုတ္တဲ့အေၾကာင္း ျပဳမိတဲ့မေကာင္းကံကို ပယ္ပံုအေၾကာင္းကို အေမးအေျဖနဲ႔ ေဟာျပထားတာပါ။
ျဖစ္ၿပီးတဲ့ အကုသိုလ္ကို ျပန္ျပန္ေတြးၿပီး ႏွလံုး မသာမယာျဖစ္ေနရင္ အကုသိုလ္ပဲ ထပ္ပြားေနတာပါ။ အတိတ္ကို မေတြးေတာ့ဘဲ ပစၥဳပၸန္တည့္တည့္ ျဖစ္ခိုက္ ႐ုပ္နာမ္ကို ႐ႈမွတ္ၿပီး ကုသိုလ္ေတြ ဆက္ကာ ဆက္ကာ ျပဳေနဖို႔ပါပဲ။
ဒါဆို ျပဳမိတဲ့ အကုသိုလ္ကံရဲ႕ သတၱိေတြ ေလ်ာ့ေလ်ာ့၊ ခြာခြာသြားပါလိမ့္မယ္။ ထင္ရွားတဲ့ ဇာတ္လမ္း၀တၱဳေတြ အမ်ားႀကီးရွိပါတယ္။ လတ္တေလာ ေခါင္းထဲေပၚလာတာကေတာ့ ဇဋိလသူေဌးေလာင္း ဝတၱဳပါ။
သူက ကႆပဘုရားရွင္လက္ထက္မွာ ေရႊပန္းထိမ္သည္ပါ။ သဒၶါတရားလည္းေကာင္းသူပါ။ တစ္ေန႔ေတာ့ ဇနီးလုပ္သူနဲ႔ စကားမ်ား ရန္ျဖစ္ၾကပါတယ္။ ရန္ျဖစ္ၿပီးစ ထိုင္ေနဆဲမွာပဲ ရဟႏာၱအရွင္ျမတ္တစ္ပါးက ကႆပဘုရားရွင္ စံေတာ္မူၿပီး ဓာတုေစတီတည္တဲ့အခါ ေရႊလုိေနတဲ့အတြက္ ေရႊလိုေနေၾကာင္းသိေလာ့ လို႔ မိန္႔ပါတယ္။ မိန္းမကို စိတ္ထဲက စိတ္ဆိုးေနတာဆိုေတာ့ " အရွင္ဘုရားရဲ႕ ဘုရား ေရထဲခ်ပစ္လိုက္ " လုိ႔ ေျပာပစ္လိုက္ပါတယ္။
ဒီစကားသံၾကားေတာ့ ဇနီးလုပ္သူက စိုးရိမ္ထိတ္လန္႔သြားၿပီး " ရွင္စိတ္ဆိုးခ်င္ရင္ ကြ်န္မကို ဆိုးပါ။ ဘာျဖစ္လို႔ ဘုရားကို ရန္လုပ္ေနတာလဲ " လို႔ သတိေပးလိုက္ပါတယ္။
ပါရမီပါခဲ့သူ၊ သတိရွိသူဆိုေတာ့ ခ်က္ခ်င္းပဲ အမွားကိုသိၿပီး သံေ၀ဂျဖစ္သြားပါတယ္။
ရဟႏာၱအရွင္ျမတ္ကိုပဲ လက္အုပ္ခ်ီၿပီး " အရွင္ဘုရား....တပည့္ေတာ္ကို ခြင့္လႊတ္သည္းခံပါဘုရား " လို႔ ေလွ်ာက္ပါတယ္။ အရွင္ျမတ္က " ဒကာ သင္က ငါ့ကို ျပစ္မွားတာ မဟုတ္ဘူး၊ ဘုရားရွင္ကို ျပစ္မွားတာ ဘုရားရွင္ကိုပဲ ကန္ေတာ့ " လို႔ မိန္႔ပါတယ္။
ေၾကာက္ေၾကာက္လန္႔လန္႔နဲ႔ပဲ " ဘယ္လိုကန္ေတာ့ရမလဲ " လို႔ ထပ္ေမးပါတယ္။ အရွင္ျမတ္ကလည္း ေရႊပန္းအိုး သံုးအိုးလုပ္ၿပီး ဓာတ္ေတာ္အတြင္းမွာ ဌာပနာသြင္းၿပီး ကန္ေတာ့ဖို႔ ေျဖၾကားပါတယ္။
ဇဋိလသူေဌးေလာင္းလည္း အရွင္ျမတ္ေျပာတဲ့အတိုင္း ကန္ေတာ့ပါတယ္။ ဒီလိုအကုသိုလ္မ်ိဳးကို ေနာင္ ဘယ္ေတာ့မွ မျပဳေတာ့ဘဲ ကုသိုလ္ေတြ ဆက္ကာ ဆက္ကာ ျပဳၿပီးေနသြားေတာ့တာပါ။
တကယ္ေတာ့ ဇဋိလသူေဌးေလာင္းက သဒၶါတရားေကာင္းၿပီးသား ပါရမီရွိၿပီးသားပါ။ ဒါေပမဲ့ မိန္းမနဲ႔ ရန္ျဖစ္ထားတာဆိုေတာ့ စိတ္ဆိုးေနဆဲမို႔ သတိလြတ္ေျပာလိုက္မိတာပါ။ စိတ္ဆိုးေနၿပီး ေဒါသထြက္ေနၿပီဆိုရင္ အသိတရားေတြက ေပ်ာက္ေနေတာ့တာပါ။ စိတ္ဆိုးေနတုန္း ေျပာလိုက္ျပဳလိုက္တာေတြဟာ အသိကင္းေနတဲ့အတြက္ မွားတာ မ်ားပါတယ္။ ဇဋိလသူေဌးေလာင္းရဲ႕ျဖစ္စဥ္ကိုၾကည့္ၿပီး ကိုယ္စိတ္ဆိုးေနတုန္းလည္း စကားမေျပာသင့္သလို သူတစ္ပါးစိတ္ဆိုးေနတုန္းလည္း သြားမေျပာသင့္ပါဘူး။ စိတ္ဆိုးေျပမွ ေျပာၾကျပဳၾကတာေတာ့ အေကာင္းဆံုးပါပဲ။
ဇဋိလသူေဌးေလာင္းဟာ အမွတ္တမဲ့ အသိမဲ့ၿပီး ေျပာလိုက္တဲ့ အကုသိုလ္ကံေၾကာင့္ပဲ ခုႏွစ္ဘ၀ ေရေမွ်ာခံခဲ့ရပါတယ္။ ေနာက္ဆံုး ေဂါတမဘုရားရွင္လက္ထက္မွာလည္း ေရေမွ်ာခံခဲ့ရပါတယ္။
ဒါေပမယ့္ ပါရမီပါခဲ့သူဆိုေတာ့ အသက္ကယ္မယ့္သူကေတာ့ ေပၚေပၚလာခဲ့ပါတယ္။
တကယ္လို႔သာ မကန္ေတာ့ဘူး၊ အရွင္ျမတ္ကိုလည္း ေဒါသအေလွ်ာက္ မေခ်မငံစကားေတြနဲ႔ ထပ္ဆင့္ ထပ္ဆင့္ ျပစ္မွားလိုက္မယ္ဆိုရင္ေတာ့ အျပစ္က ႀကီးသထက္ ႀကီးသြားပါလိမ့္မယ္။
ဒီေနရာမွာ အျပစ္ကို ျပဳမိေပမယ့္ အကုသိုလ္ကို အကုသိုလ္မွန္း သိသူရယ္၊ အကုသိုလ္ကို အကုသိုလ္မွန္း မသိသူးရယ္ဆိုၿပီး ကြာသြားတာပါ။ ဆိုင္ရာမဂ္တစ္ခုခု မရေသးသေရြ႕ေတာ့ ပုထုဇဥ္တစ္ေယာက္ဟာ အခ်ိန္တိုင္း မွားႏိုင္ပါတယ္။ သတိရွိဖို႔ သိပ္အေရးႀကီးပါတယ္။
ဇဋိလသူေဌးေလာင္းရဲ႕ ျပစ္မွားတဲ့အကုသိုလ္က ဘုရားရွင္နဲ႔ ရဟႏာၱျမတ္ဆိုတဲ့ ဂုဏ္ႀကီးသူျဖစ္ေနလို႔ပါ။ တျခားအကုသိုလ္တစ္ခုခုဆိုရင္ေတာ့ အကုသိုလ္သတၱိေတြက ဒီထက္မက ေလ်ာ့ခ်င္ေလ်ာ့သြားမွာပါ။
ပုထုဇဥ္တစ္ေယာက္ရဲ႕ဘဝဟာ အခ်ိန္မေရြး အကုသိုလ္ျဖစ္ႏိုင္တာဆိုေတာ့ တရားအသိက ေတာ္ေတာ္ေလးရွိေနကာမွ ေတာ္ကာက်တာပါ။ ဒီတရားအသိေတြရဖို႔ စာဖတ္တာတို႔ တရားနာတာတို႔ကို အလုပ္တစ္ခုလိုကို လုပ္ေနရမွာပါ။
တကယ္လို႔ အကုသိုလ္ျပဳခဲ့မိရင္လည္း အကုသိုလ္ကို အကုသိုလ္မွန္းသိၿပီး ကုစားတတ္ဖို႔ပါ။
မထူးေတာ့ပါဘူးဆိုၿပီး အကုသိုလ္ေတြပဲ ဆက္ကာ ဆက္ကာ ျပဳေနရင္ေတာ့ ဘဝက နစ္သထက္နစ္သြားပါလိမ့္မယ္။
ကဲ.......စာဖတ္သူ ဘဝမွာ မလႊဲမေရွာင္သာ အကုသိုလ္တစ္ခုကို ျပဳမိတယ္ဆိုပါစို႔။ ဒါဆိုရင္ ျပဳမိတဲ့ အကုသိုလ္ကို ေနာင္ဘယ္ေတာ့မွ မျပဳေတာ့ဘဲ ကုသိုလ္ေတြသာ စံုႏိုင္သမွ် စံုေအာင္ ဆက္ကာ ဆက္ကာ သာျပဳေနလိုက္ပါေတာ့။ ဒါဟာ ျဖစ္ၿပီးတဲ့ အကုသိုလ္ကို ပယ္လိုက္တာပါပဲ။
ရေဝႏြယ္(အင္းမ) (ျဖစ္ၿပီးတဲ့အကုသိုလ္ကို ဘယ္လိုပယ္မလဲ)
No comments:
Post a Comment